Kaj nas žene?
Naša želja je, da bi etična načela permakulture: skrb za ljudi, skrb za naravo in pravično delitev živele v slovenskih šolah.
Kaj želimo?
- Učence in učitelje želimo razbremeniti in poživiti skozi izkušnjo učenja na prostem, katera krepi povezanost z naravo ter spodbuja medsebojno sodelovanje. Učenje na prostem lahko poteka v naravi ali pa v šolski učilnici na prostem.
- S svojim znanjem in veščinami želimo ustvariti podporno okolje za učitelje, da šolski kurikulum lahko izvedejo na prostem in učence vključijo kot so-ustvarjalce učnega procesa.
Naša prizadevanja
- Povezujemo slovenske učitelje, ki želijo slediti etičnim načelom permakulture pri svojem delu z organizacijo srečanj in s spletno stranjo, ki omogoča vzajemno podporo pri načrtovanju in izvedbi pouka.
- Nudimo podporo pri načrtovanju in postavljanju učilnic na prostem.
- Skupaj s pedagoškimi delavci razvijamo materiale in učne procese.
- Izvajamo izobraževalne programe namenjene šolam, pedagoškim delavcem in staršem.
- Povezujemo se z izobraževalnimi ustanovami v Sloveniji in mednarodno permakulturno mrežo.
Evropski projekt Children in Permaculture
Children in Permacultue (skrajšano CiP) je mednarodna skupina permakulturnih učiteljev iz Slovenije, Velike Britanije, Italije, Češke in Romunije, ki si prizadeva učenje permakulture narediti zanimivo ter primerno tudi za otroke. Skupina je konec avgusta 2015 dobila odobren triletni program financiranja Erasmus+.
Slovenska CiP skupina deluje v okviru Društva za permakulturo Slovenije (DPS) in se povezuje z mednarodno, vendar zasleduje potrebe slovenskega okolja.
Mednarodni projekt CiP poleg Društva za permakulturo Slovenije sestavlja še 6 drugih partnerskih organizacij iz 5 držav:
- Permaculture Association (Velika Britanija) je vodilni partner v projektu.
- Gatehouse School (Velika Britanija) je osnovna šola na Škotskem.
- Association of Neohumanist Education (Romunija) je vrtec, ki pri svojem delu sledi neohumanističnim pristopom.
- Romania in Transition (Romunija) je nevladna organizacija, ki je del gibanja tranzicijskih mest (ang. Transition movement).
- Cassiopeia (Češka) je center za okoljsko in multikulturno izobraževanje, ki redno sodeluje s šolami.
- Paradiso Ritrovato (Italija) je nevladna organizacija, ki deluje na področju izobraževanja o trajnostnem razvoju.
Glavni namen projekta je razvoj gradiv, ki bodo pedagoškim delavcem v formalnem in neformalnem izobraževanju, kot tudi staršem, pomagala da lažje vpeljejo permakulturna načela in principe v delo z otroki.
Razvili bomo gradiva za delo s predšolskimi otroci (3 do 6 let) ter osnovnošolci (7 do 12 let).
Rezultati projekta
Cilj projekta je pripraviti 7 izdelkov:
- mednarodna spletna stran za izmenjavo informacij ter gradiv za poučevanje permakulture otrokom,
- pregled obstoječe literature za poučevanje permakulture otrokom,
- primeri dobrih praks v partnerskih državah,
- kratek filmček o projektu,
- razvoj učnih gradiv (kurikulum, učni listi, priprave, aktivnosti...) na področju dela permakulture z otroki,
- priročnik za poučevanje permakulture otrokom,
- izobraževalni tečaj za učitelje o poučevanje permakulture otrokom.
Vsi rezultati projekta v slovenščini so zbrani TUKAJ.
Več informacij o evropskem projektu ter gradiva v angleščini ter drugih jezikih najdete na povezavi: www.childreninpermaculture.com
Načrtovanje učnega okoliša in pouka na prostem
Nudimo strokovno podporo pri načrtovanju in vzpostavitvi učnega okoliša ter izvajanju pouka na prostem. Vse informacije so zbrane na http://pouknaprostem.si/
Prijava na novičke
Vabljeni, da se na tej POVEZAVI prijavite na slovenske novičke projekta Otroci v permakulturi. Na www.childreninpermaculture.com pa se lahko vpišete na prejemanje novic o projektu na mednarodni ravni.